Vásárlási ajánló

Tudjon meg mindent az utonevek, keresztnevek jelenteserol!  

Utolsó kommentek

Facebook

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Húsvéti versek

2011.04.15. 08:27 manianyu

Az alábbiakban saját gyűjtésű locsoló verseket és húsvéti SMS-eket olvashattok, remélem a locsolkodni és köszönteni vágyók megtalálják köztük a kedvükre valót...

Locsoló versek 

Korán reggel felébredtem, messze-messze jártam,
Tündérország kiskertjéből rózsavizet hoztam.
Na, te kislány, megöntözlek, ma van húsvét napja,
Tündököljön a két orcád, mint a piros rózsa.
Az illatos rózsavíztől megnőnek a lányok,
Zsebemben is elférnek a piros tojások.
 
Köszönteni érkezénk Húsvét alkalmából,
Jószerencsét jósolunk Feltámadásából,
Ragyogjon a sok leány, egészségben, szépen,
el ne hervadjanak a következő télen.
 
Rózsa, rózsa, szép virágszál,
Szálló szélben hajladozzál!
Napsütésben nyiladozzál,
Meglocsollak, illatozzál!
 
Korán reggel útra keltem,
Se nem ittam, se nem ettem.
Tarisznya húzza a vállam,
Térdig kopott már a lábam.
Bejártam a fél világot,
Láttam sok-sok szép virágot.
A legszebbre most találtam,
Hogy öntözzem, alig vártam.
Piros tojás, fehér nyuszi,
Locsolásért jár egy puszi.
 
Locsolni jöttem, nem titkolom,
Szép szokás ez, úgy gondolom.
Múljon vizemtől a téli álom,
Bizony most én ezt kívánom.
Ha a hatása múlik is esztendőre,
Ígérem, itt leszek jövőre.
S nem adok az illendőre,
Locsolok kérdezés nélkül, nyakra, főre.
 
Magyar szokás a locsolás,
Itt jár érte piros tojás.
Ne menjetek messze lányok,
Tartsátok csak az orcátok.

Botom földig lekonyul,
Nem vagyok már mai nyúl.
Káposztám javát megettem,
Locsoljon más helyettem!
 
Én kis kertész legény vagyok,
Rózsavízzel locsolkodok.
Úgy locsolom a lányokat,
Mint kertész a virágokat.
 
Biciklivel érkeztem,
40 métert fékeztem.
Józsi vagyok, szép és laza,
Locsoljak vagy húzzak haza?
 
Én verset nem tudok,
azt mondjanak a kicsik,
én csak azért jöttem,
hogy igyak egy kicsit.
 
Hol kitérek, hol betérek,
Mindenütt egy tojást kérek.
Ha nem adnak, visszatérek,
Nagymamától kettőt kérek.
Húsvét másodnapját
Örömmel köszöntjük.
Ha tojást nem adnak,
Mindnyájat leöntjük.
 
Van nálam egy kis pacsuli,
Leloccsintom magát.
Ha egy kicsi mázlija van,
Szereti a szagát.
 
Kellemes és boldog
Ünnepet kívánok
Öntözködni jöttem,
Hol vannak a lányok?
 
Rózsavizet hoztam,
Csak nem féltek tőle?
Gyertek hát közelebb
Hadd adjak belőle.
 
Én kis kertész legény vagyok,
Magam után szagot hagyok.
 
Húsvét napján korán keltem,
Ünneplőbe felöltöztem.
Rózsvízzel elindultam,
E kis házba bekopogtam.
Üdvözlöm a ház lakóit,
Keresek egy kis leányt itt.
Rózsvízzel locsolkodom,
Piros tojást elfogadom!
 
Van nekem egy kis locsolóm,
Kölni nincsen benne,
Ha én azt most elővenném,
Nagy röhögés lenne.
 
Ma van húsvét hajnala,
A locsolás nagy napja.
Jó reggelt, jó reggelt,
Te szép virágszál,
Megszabad locsolni,
Hogy el ne hervadjál?
 
Bari béget zöld gyepen
Sárgállik a hérics
Bocsánat, de rávizelek
A fejedre én is.
 
Van nálam egy kölnisüveg,
Métereset spriccel,
Mivel ilyen rakoncátlan,
Lezártam egy sliccel!
 
Húsvét másodnapján, régi szokás szerint,
fogadják szívesen az öntöző legényt.
Én még a legénységhez igaz, kicsi vagyok,
de azért öntöző legénynek mégiscsak felcsapok.
Esztendő ilyenkor megint csak itt vagyok,
ha e locsolásért piros tojást kapok!
 
Büdös ez a kölni,
Szabad-e fröcskölni?
 
Zöld erdőben jártam,
Barna medvét láttam.
Szereti a mézet,
Add ide a pénzed!
 
Pálinkás jó reggelt kívánok e háznak,
Főképp a dolgos szülők jól nevelt lányának!
Elmondom én gyorsan jövetelem célját:
Megöntözöm most a környék legszebb lányát.
Kívánok e háznak hát mindenből eleget,
Főképp békességet, egészséget és szeretetet!
 
Zöld erdőben pirostojás,
Ibolya meg minden,
Fogadjunk, hogy ha ott megállsz,
Eltalállak innen!
 
Patak mellett mentem, azt súgta egy harcsa:
Van e háznál kislány, hogy az Isten tartsa?
Meglocsolnám rózsavízzel, hogyha előjönne,
Akkor az a kicsi lány jaj de nagyot nőne.
 
SMS-ek
 
Meglocsollak SMS-sel, nem fogok tökölni.
Neked nem kell hajat mosni, nekem nem kell kölni.
 
Telefonon landolt
Az esti szellő
Szárnyán küldött üzenet:
Kellemes Húsvéti ünnepeket!
 
Szeretettel gondolok rátok,
Áldott húsvétot kívánok.
 
Piros tojás, fehér nyuszi,
SMS-ben száll a puszi.
 
Nem locsolok, lusta vagyok,
Csak SMS-ben mondom:
Csajok! Legyetek termékenyek,
Tartsatok el engemet!

 

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: ünnepek húsvét versek dalok mondókák

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladifeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr1002827538

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Húsvéti ajándékok 2011.04.15. 08:33:57

Mielőtt többen a szívükhöz kapnának, hogy „már húsvétra is”?Igen, sokan ajándékoznak húsvét alkalmából, és nem csak gyerekeknek.Itt is érvényes, hogy ahány ház, annyi szokás…   Míg a legtöbben csak csokinyusziban, csokitojásba...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása